VLAAMSE
VERENIGING
CARDIALE
REVALIDATIE
EN PREVENTIE
V V Carep is een vriendenkring en heeft als belangrijkste doel via trainingen, sportactiviteiten en sociale contacten preventief en curatief bij te dragen tot het bevorderen en behoud van de gezondheid
Maatschappelijke zetel :
V V Carep v.z.w.
Rijkenhoekstraat 34
3191 Hever - Schiplaken
Chronologie van de Vereniging |
December 1985 tot januari 1998
De vereniging werd opgericht rond de jaarwisseling van 1985 / 86 CAREPIM staat voor Cardiale Revalidatie Ex Patiënten IMelda Gedurende de eerste 12 jaar was CAREPIM een feitelijke vereniging.
Willem De Boeck / Eerste Voorzitter De voorzitter kon rekenen op de inzet van velen maar speciaal te vermelden zijn
De penningmeester - boekhouder en duivel doet al
Karel Vanderwallen
&
Het hoofd van de Cardiale revalidatie als voorname initiatiefnemer /
Patrick Van Daele
___________________________________________
Januari 1998 tot Januari 2007
René Broos / Voorzitter
Negen jaar voorzitterschap met een sterk persoonlijk engagement…Hij kon rekenen op de medewerking en inzet van velen . Vanaf 1998 werd de tijdelijke vereniging omgevormd tot een VZW
24 Januari 1998 werd de oprichtingsvergadering van CAREPIM vzw gehouden . Alleen ex cardiologische patiënten kunnen lid worden.
18 October 2005 beslist de Algemene vergadering de statuten te wijzigen en de vereniging wordt V V Carep vzw. Het aspect preventie wordt toegevoegd aan de doelstellingen en vanaf dan kan iedereen die het wenst, als lid toetreden
V V CAREP staat voor Vlaamse Vereniging voor CArdiale Revalidatie En Preventie
Begin september 2014 is hij plots en onverwacht overlijden . _________________________________________________
Februari 2007 tot September 2008
Leo Janssens / Voorzitter
2 jaar voorzitterschap met volle inzet .
In de sportieve activiteiten - Fitness / Sporthalle / Badminton / Volleybal - werden de nodige aanpassingen voorgesteld en doorgevoerd. _______________________________________ September 2008 tot December 2012
Raymond De Wulf / Voorzitter
Raymond De Wulf is een van de stichters van de vereniging & gedurende vier jaar een zeer gewaardeerde voorzitter. Het schielijk overlijden op 07 dec 2012 is een pijnlijk verlies voor de vereniging.
__________________________________ December
2012 tot
December 2013
Voorzitter / Karel Vanderwallen Na zijn aftreden werd hij door het bestuur benoemd tot Ere - Voorzitter
______________________________________________ Januari 2014 tot Januari 2018
Luc Cleiren / Voorzitter
|
JAN 2018 Organisatiestructuur V V CAREP vzw
Algemene Actieve Ledenvergadering
VOORZITTER Luc Cleiren ERE - VOORZITTER Karel VANDERWALLEN
ONDERVOORZITTERS voor dagelijks bestuur Walter FIOOLE - Verzekeringen Leo JANSSENS - Financiën
________________________________________
~
450
V V CAREP
Leden
Aktieve V V CAREP Leden
|
TAAKVERDELING van de CONTACTPERSONEN
v Elke contactpersoon heeft een ruime vrijheid om beslissingen te nemen over de deelaspecten van zijn taak voor zover deze beslissingen zonder financiële gevolgen zijn. Voor kleine lopende uitgaven is iedereen beperkt tot een maximum bedrag van 100 € . Van deze beslissingen moet verslag worden uitgebracht bij de Raad van Bestuur. ( eventueel met bewijsstukken )
1. VOORZITTER Luc Cleiren
v Voorzitten van de Algemene Actieve leden Vergadering v Voorzitten van de Raad van Bestuur . De voorzitter opent en sluit de vergadering en vraagt de goedkeuring van de notulen van vorige vergadering. v Voorzitten van de Algemene Leden Bijeenkomsten. v Contactpersoon voor alles “wat leeft” binnen de vereniging. v Om persoonlijk contact te behouden met de leden zoveel mogelijk activiteiten bijwonen en bezoeken. ( oa. Imelda – Cardiale revalidatie, de trainingen in sporthallen en fitnesscentra. Enz ) v Goedkeuren van de dagorde van de officiële vergaderingen v Houdt toezicht op ondervoorzitters inzake het dagelijks bestuur v Contacten met andere analoge verenigingen . v Verantwoordelijk uitgever van de vereniging voor de informatieverspreiding langs het VV Carepblaadje en de VV Carep website
2. ONDERVOORZITTERS: Walter FIOOLE , Leo JANSSENS & Joris UYTTERHOEVEN v Belast met de activiteiten van het dagelijkse bestuur. Het betreft hier dus in essentie de taken van organisatorische en administratieve aard.
v
Bij belet of op vraag van de
voorzitter, vervanging van de voorzitter bij een v Praktische voorbereiding RvB : Lokaal bespreken, Agenda voorbereiden en aan de voorzitter voorstellen , Uitnodigingen versturen , Voorstellen om personen uit te nodigen, Technische installatie verzorgen ( PC , geluid, schermen, beamer enz. ) v Uitvoering van RvB : De voorzitter opent en sluit de vergadering en vraagt de goedkeuring van de notulen van vorige vergadering. Nadien kan één van de ondervoorzitters belast worden met het behandelen van de andere agendapunten en de timing van de vergadering praktisch in het oog te houden. v Helpen bij de voorbereiding en coördinatie van het VV Carepblaadje v Initiatieven allerlei nemen in akkoord met de voorzitter.
3. SECRETARIAAT a. SECRETARIS Joris UYTTERHOEVEN v Notuleren van de statutaire Algemene actieve leden vergadering v Notuleren van de bestuursvergaderingen
v
Neerleggen van
statuutwijzigingen, lijst van actieve leden v Bijhouden van het register van de Actieve Leden. v Bijhouden van de Taakverdeling binnen de vereniging.
b. ADMINISTRATIE Jean VAN NIEUWENHOVE v Ledenbestand met als voornaamste opdracht: o Registreren van de gewone leden o Opvragen lidgelden o Opvragen trainingsgelden o Nazicht van achterstallige betalingen en versturing van rappels o Bijhouden van een correcte ledenlijst & lijst van de nieuwe leden
4. PENNINGMEESTER Leo JANSSENS
v Analytisch registreren van alle inkomsten en uitgaven v Budgetteren van alle inkomsten en uitgaven v Betalingen van rekeningen v Controle gesprek met de toezichters van de rekeningen v Presentatie van rekeningen en begroting op statutaire actieve leden vergadering
5. TOEZICHTERS van de REKENINGEN Karel MARSÉ & Chris DE MUYNCK v Nazicht van de rekeningen tegenover de bankuittreksels v Nazicht of alle uitgaven geautoriseerd werden 6. NEGOTIATIE CONTRACTEN Het Bestuur v Negotiatie van belangrijke tarieven v Contracten opstelling
7. GEMEENTELIJKE SPORTRAAD BONHEIDEN Alois VERSCHUEREN 8. GEMEENTELIJKE SPORTRAAD PUTTE Louis HUYBRECHTS 9. VERZEKERINGEN Walter FIOOLE In opdracht van de Raad van Bestuur: v Afsluiten van de nodige verzekeringen v Bijwerken van de afgesloten verzekeringen v Aangifte en afwikkeling van schadegevallen
10. COORDINATIE MET CENTRUM VOOR CARDIALE REVALIDATIE IMELDA
v Onderhouden van contact met Koen Kerremans
11. COMMUNICATIE in en rond de VERENIGING v De verantwoordelijkheid voor het inhoudelijke van de informatie die we verspreiden ligt bij het bestuur en de naam van de voorzitter staat vermeld als “Verantwoordelijk Uitgever.” v Het uitdragen van die informatie gebeurt langs 4 kanalen.
A. LANGS PERSOONLIJK CONTACT / MONDELING Speciaal valt te vermelden : v Mededelingen tijdens de onderhoud trainingen en andere activiteiten door de aangestelde CONTACTPERSOON. v Mededelingen door de VOORZITTER en / of bestuursleden tijdens bezoekjes aan onze activiteiten
B. UITHANGBORD IMELDA KLINIEKv Aanbrengen van de V V CAREP informatie zoals . agenda van de activiteiten, verslagen, aankondigingen …Hoe lid worden …..Enz. v Info opvragen bij de verantwoordelijke contactpersoon, Webmaster, ...... Enz
C. VV CAREP BLAADJEAlgemeen coördinator samen met de redactieraadJoris UYTTERHOEVENOpmaken van de verzendingslijsten Jean VAN NIEUWENHOVE Voorbereiding etiketten voor de drukker Leo JANSSENS
( 1 ) COORDINATIE bij de opmaak en verzenden v De stand van zaken (qua inhoud en voorbereiding ) bijhouden en voorleggen op de maandelijkse RvB.v Verzamelen van de teksten.v Vormgeving van het blaadje voor afgifte aan drukkerv Verzending (oa labels voorbereiden door Jean & Leo )( 2 ) INHOUDv Op de maandelijkse raad van bestuur wordt het actualiseren en invullen van het VV Carepblaadje op het agenda geplaatst.
D. WEBSITE ( 1 ) www.carep.be / Webmaster Joris UYTTERHOEVEN
v Onderhoud en up to date houden van de website.Het actualiseren van de Website wordt op het agenda op de maandelijkse raad van bestuur besproken.
( 2 ) Website voor foto’s / Webmaster Bernard EECKHOUT http://users.telenet.be/eeckhout.bernard
12. ONDERHOUDS TRAININGEN & FITNESS Van de KINESISTEN & MONITOREN wordt verwacht : v Voorgaan en begeleiden van de trainingen v Contactpersoon te zijn ten opzichte van het bestuur v Toezien op regelmatige medische en fysieke controles van de deelnemers v Toezien op een correcte uitvoering van het trainingsprogramma door de deelnemers aan de hand van de vooropgestelde trainingshartritmes en individuele aanbevelingen v Signaleren en opvolgen van eventuele medische problemen bij de leden met eventuele verwijzingen naar medici v Verrichten van dringende medische hulp zo nodig met Defibrillatie v Coördinatie en aanleren van het reanimatieplan en defibrillatie techniek door iedereen v Toezien op aanwezigheid en goede werking van de reanimatie apparatuur en taakverdeling van het reanimatieplan. Toezien op de aanwezigheid van voldoende reanimatiehelpers v Slechte betalers helpen opsporen Specifiek voor Putte : Blokkeren van de machines op aanvraag van een ondervoorzitter of voorzitter & De beschikbare prestatie statistieken tenminste 1 keer per trimester met elke deelnemer bespreken.
SPORTHALLEN PUTTE Chris HERRIJGERS & De monitrices Verzorgen het onthaal van nieuwe deelnemers samen met de kinesist. v Nakijken en verzorgen van de “ Koffer in de sporthal “ v Oplossen van courante problemen samen met de kinesist. v Melden aan het bestuur van problemen waar een oplossing voor nodig is. v Samenwerken met de kinesist in verband met de training eerste hulp, aanwezigheidslijsten, …….Enz.
GYM ter PREVENTIE - BERENTRODE Alois VERSCHUEREN
CARDIO FITNESS - PUTTE Ilie BUGGENHOUT &Anny VERBINNEN & Walter FIOOLE v Opvangen van nieuwe leden v Oplossen van de courante problemen v Adviseren wie terugbetaald wordt wegens gezondheidsproblemen v Vastleggen van de te factureren aantallen op basis van de aanwezigheidslijsten v Toezien op een aangepaste groepsverdeling v In de fitness ( Putte ) trachten te werken met volle groepen.
FITNESS - BOOISCHOT Walter FIOOLE
Reservering SPORTHALLEN en FITNESS en De NEKKER Leo JANSSENS Verzorgt de algemene coördinatie en maakt melding aan de Raad van Bestuur. Dit houdt oa in : Actieve Negotiatie nieuwe tarieven, Bevestiging van de prijzen, van de uren, van de looptijd, en is het centraal adres waarnaar de sportzalen hun correspondentie kunnen sturen. Wordt hierin bijgestaan door een contactpersoon per locatie. Contacten met de administratie van de zalen : o Berentrode - Sportraad Alois VERSCHUEREN & Joris UYTTERHOEVEN o Nekker Alois VERSCHUEREN o Putte - Sportraad Louis HUYBRECH TS
13. FEESTELIJKHEDEN EN UITSTAPPEN
v Bij het opmaken van het jaarprogramma over deze activiteiten door de Raad van Bestuur , zal telkens een CONTACTPERSOON aangeduid worden met de nodige helpers
v Daguitstappen Luc CLEIREN Opzoeken van bestemmingen en voorbereidende informatie verzamelen v Organiseren van andere gezellig samenzijn activiteiten ( vb. kaarten …Bezoeken aan de rozentuin en dergelijke – Mimi Vandewalle )
coördinator feestbestuurder : De Pesseroy Ronny 0477.28.73.75
14. FIETSEN voor beginners & gevorderden. Willem HENDRICKX & Jefke VERMEEREN
v Het begeleiden van een groepje fietsliefhebbers dat ELKE DINSDAG van de maand een fietstocht van 25 à 45 Km maakt. Met uitzondering van de eerste dinsdag van iedere maand & de onderbreking in de wintermaanden. v In de lente is er ook een daguitstap met de fiets ! v Het voorbereiden van een parcours en mogelijke wegverbrekingen. Het zoeken van een locatie voor een natje en een plasje. v Verzorgen van de informatie langs het VV Carepblaadje en de Website
15. BADMINTON in de NEKKER Alois VERSCHUEREN
v Verzorgt de training en begeleiding van de deelnemers. v Maakt de afspraken en reservaties van de terreinen en het nodige materiaal. v Zorgt voor de inschrijvingen in tornooien. v Informeert de VV CAREP deelnemers over het “ waar en wanneer “ van de Badminton activiteiten langs het V V Carepblad en de Website.
15. “CAREP” SINGERS
Karel AERTS
v stellen van de Zangactiviteiten, inhoudelijk,repetities,optredens Enz v Verzorgen alle praktische regelingen v Informeren van de V V Carepleden langs de klassieke kanalen.
17. WANDELEN Jefke VERMEEREN & Maria en Willy WECKHUYZEN
v De wandelcoördinator laat zich omringen door een groep VV Carep leden / wandelaars voor verdere taakverdeling. v Opmaken van het jaarprogramma in samenspraak met de groep. v Het bestuur op de hoogte houden en tijdig de V V CAREP leden informeren langs het VV Carepblaadje en de Website. v Regelmatig opstellen van een verslagje voor het Carepblaadje.
18. SCHERPENHEUVEL Joris UYTTERHOEVEN
v De Scherpenheuvelcoordinator maakt de nodige afspraken met de aalmoezenier – reserveren van de basiliek, uur van de H mis, de V V CAREP - Singers, logistiek in Testelt, de voetgangers – weg en vaandel - , v Aankondiging van de activiteit en opmaken van een verslag
19. AQUAGYM Tania PARIJS & Mimi VANDEWALLE
v Maakt de nodige afspraken met het zwembad. v Vastleggen van de data en uren dat zwemmen doorgaat. v Opvangen en begeleiden van de activiteiten. v Nagaan dat de deelnemers lid zijn van Carep / Lijst van deelnemers ( naam, adres, & tel ) overmaken.
20. LOGISTIEKE STEUN bij onze activiteiten
v Koffie… enz bij al onze activiteiten v Schikking van de zaal v Enz Walter FIOOLE, Anny VERBINNEN, Maria WECKHUYSEN , Alois VERSCHUEREN, Jefke VERMEEREN ................ en anderen
21. ZIEKENBEZOEK
CONTACTPUNT op TELEFOON van de voorzitter of de aalmoezenier.
22. PREVENTIE Mimi VANDEWALLE
v Coördineert de theoretische en de praktische afbakening van de preventie aspecten die onze vereniging zich tot doel stelt. v Coördineert de communicatie rond het thema “ Preventie “ ___________________________________________________ |
|