Fitness trainingen

 

CONTACTPERSONEN FITNESS

Anny

VERBINNEN

Tel      015 / 51 52 23

                         0496 / 54 43 90

 

Ilie

BUGGENHOUT

Cardiokinesist

  Tel    0473  /  44 78 62 

E mail

  iliecardio@hotmail.com  

 

Walter FIOOLE    

Tel  0475 / 48 01 47

E mail

 walter.Fioole@telenet.be

 

WAT MAG  JE VERWACHTEN VAN FITNESS OEFENINGEN?

 

         Om te beginnen mag u “fitness” niet verwarren met “body building” (dit is bestemd voor personen die zeer zichtbare spieren willen hebben, en daarvoor allerlei oefeningen doen met gewichten )

         Onze oefensessies bestaan uit 2 delen:

 

EERSTE DEEL: DE UITHOUDINGSTRAINING 

         Fitness zoals wij het bedoelen, is het oefenen op een reeks eenvoudige toestellen, zoals een fiets, een loopband, een roeitoestel, een step, een cross trainer, en een armfiets, waarbij deze toestellen haarfijn afgesteld worden op de inspanning die optimaal is voor U. Dit afstellen gebeurt door onze kinesist, via computer. U ontvangt een elektronische sleutel die u in elke machine steekt, waardoor deze weet wie U bent en wat U veilig aankan.

 

         Als U eerst in het hospitaal een fietsproef hebt afgelegd, kunnen ze U daarna exact zeggen wat het maximum hartritme is waaraan U zonder gevaar kan trainen. Voor uw oefeningen op de toestellen wordt er gezorgd dat U dicht bij dit maximum oefent, maar het maximum niet overschrijdt.

 

         De totale duur van het eerste deel beloopt 1u15’.

         Een typisch programma is:

-               fiets 25 minuten

-               loopband 12 minuten

-               step 6 minuten

-               crosstrainer 6 minuten

-               roeien 10 minuten

-               armfiets 10 minuten

 

TWEEDE DEEL: DE WEERSTANDSTRAINING 

         Er wordt geoefend op 9 eenvoudige krachttoestellen die in een cirkel opgesteld staan. Tussen elk toestel ligt een “step”. De training gebeurt op het ritme van muziek, en er wordt om de 45 seconden van toestel gewisseld. In deze aanpak mag het maximum hartritme zoals hierboven beschreven, licht overschreden worden. (dat is nu net de “weerstandstraining”).

        De oefening duurt 30 minuten; er is een rustfase na 15 minuten. Na het eindsignaal is er nog een ‘cool down” periode, waarbij iedereen liggend op een matje, tot rust komt en volledig ontspant.

 

        GEĎNTERESSEERD  ?       

       

 

Fitness   in  Keerbergen

Move 2 Care  

 

Maak een afspraak per telefoon met

 Ilie Buggenhout Tel    0473  /  44 78 62